30 Aralık 2014

Kemal Atatürk Osmanlı saltanatının lâğvı zaruri olduğu hakkında beyanatta bulundum.

Efendiler, 31 Teşrinievvel 1922 günü Meclis içtima etmedi. Bugün Müdafaai Hukuk  grubu içtimai oldu. Bu içtimada, Osmanlı saltanatının lâğvı zaruri olduğu hakkında beyanatta bulundum. 1 Teşrinisani 1922 günü Meclis içtimaında aynı mesele, uzun münakaşalara mâruz kaldı. Mecliste de mufassal beyanatta bulunmak lüzumunu hissettim. İslâm ve Türk tarihinden bahsederek hilâfet ve saltanatın ayrılabileceğini, hâkimiyet ve saltanatı milliye makamının Türkiye Büyük Millet Meclisi olabileceğini, vakayii tarihiyeye müsteniden, izah ettim.[1]




Kaynaklar:
[1]Kemal Atatürk, Nutuk, Türk Devrim Tarihi Enstitüsü, 9. Baskı, Milli Eğitim Basımevi, Istanbul 1969, cild II, sayfa 689-690


Hilmi Kemal




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ahsarla